اندروید

3 دلیل برای نصب نکردن برنامه Gradient

اگر در هفته گذشته اخبار پرطرفدار را دنبال کرده باشید، احتمالا اسم یک برنامه جدید به نام Gradient را شنیده اید.

برنامه Gradient یا You look like خود را به عنوان نسل جدید برنامه های ویرایش تصویر موبایل معرفی می کند. این برنامه ویژگی جدیدی را ارائه می کند که به شما اجازه می دهد با استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی شبیه ترین فرد مشهور به خود از نظر چهره را پیدا کنید. اما این همه ماجرا نیست. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا شما را با مشکلات و خطرات احتمالی این برنامه آشنا کنیم.

 

عملکرد پر نقص برنامه Gradient

شرکت سازنده برنامه Gradient با تبلیغات گسترده در سایت ها و به خصوص اینستاگرام و توسط سلبریتی ها، توانسته است این برنامه را به محبوبیت بالایی برساند. اما این برنامه آنقدر ها هم بی نقص نیست و نتایج آن انتظارات از تکنولوژی دقیق هوش مصنوعی را برآورده نمی کند. برای مثال، می توانید در تصویر زیر ببینید که این برنامه عکس گرفته شده از روکش یک مبل را مشابه نلسون ماندلا می داند!

برنامه Gradient
برنامه Gradient روکش مبل را شبیه نلسون ماندلا می داند!

همچنین اگر شما به اولین سلبریتی ای که دیدید علاقه ای نداشتید، می توانید با دکمه بعدی یا Next یکبار دیگر شانس خود را امتحان کنید. اما مطمئن باشید نتیجه خیلی بهتری نخواهید گرفت. این مورد تنها اشتباه برنامه Gradient نیست. با یک جستجو در سطح اینترنت می توانید تصاویری  از این برنامه را ببینید که در حال پخش و مسخره شدن هستند.

 

امنیت برنامه Gradient در هاله ای از ابهام قرار دارد

به طور خلاصه، این برنامه بیشتر سرگرم کننده و بی ضرر است تا یک سیستم جدی برای تشخیص چهره، و این باعث شده است تا مردم بپرسند که چرا یک شرکت ناشناس مبلغ زیادی پول برای بازاریابی (شاید میلیون ها دلار) را صرف برنامه ای کند که بعید به نظر می رسد پایدار و تجاری باشد.

شاید جنجال حریم شخصی برنامه FaceApp در ماه های گذشته را به خاطر داشته باشید، این برنامه ادعا می کرد که با استفاده از الگوریتم چهره پیری شما را نشان خواهد داد. پس جای تعجبی ندارد که مردم همان نگرانی ها را در مورد Gradient نیز ابراز کنند.

به ویژه، مردم می خواهند بدانند که چه اتفاقی برای تصاویر بارگذاری شده آن ها خواهد افتاد؟

در بخش شرایط استفاده (Terms of Use) برنامه Gradient، این مورد قابل مشاهده است:

“برنامه Gradient ادعای مالکیت بر محتوای شما که از طریق این سرویس بارگذاری کرده اید را نمی کند.

با این وجود، در ادامه همین بخش شرایط استفاده می بینیم:

“شما به Gradient یک مجوز غیر انحصاری و کاملاً پولی در سراسر جهان برای استفاده از محتوای خود جهت ارائه خدمات، منوط به سیاست های حفاظت از حریم خصوصی اعطا می کنید.”

شاید اکنون لازم باشد تا اعتبار شرکت سازنده برنامه You look like را بررسی کنیم. این برنامه توسط یک توسعه دهنده به نام Ticket to the Moon Inc ایجاد شده است، که توسعه دهنده شناخته شده ای نیست. البته مشکل تنها تصاویر بارگذاری شده هم نیست. در صورتی که دسترسی های درخواستی برنامه Gradient را تایید کرده باشید، این برنامه به انبوهی از تصاویر و فیلم ها و سایر اطلاعات شما دسترسی خواهد داشت. پس دیگر تصمیم با خود شماست. ممکن است برای شما جالب باشد که برنامه Gradient شما را به کدام افراد مشهور شبیه می کند، اما مهم است که بدانید عکس های خود را کجا بارگذاری می کنید. زیرا ممکن  است از تصاویر شما تا ابد در دیتابیس و سرور های این برنامه نگهداری و استفاده شود.

 

این برنامه رایگان نیست

برنامه Gradient یک برنامه کاملا پولی است. با وجود این که در فروشگاه گوگل پلی قیمت این برنامه 20 دلار در سال ذکر شده (برای مشاهده صفحه گوگل پلی برنامه You look like کلیک کنید.)، اما هنگام نصب برنامه با صفحه مواجه می شوید که درخواست مبلغ 20 دلار برای هر ماه استفاده از این برنامه را از شما می کند. به طور کلی دو نوع اشتراک هفتگی و ماهانه برای این برنامه وجود دارد که تنها با انتخاب اشتراک ماهانه می توانید از اشتراک رایگان سه روزه این برنامه استفاده کنید. اما حواستان باشد! اگر حساب بانکی خود را به فروشگاه گوگل پلی متصل کرده اید، (با توجه به اینکه سیستم های پرداخت بین المللی برای ما تحریم هستند، این مسئله خیلی رایج نیست.) حتما 1 روز قبل از اتمام این اشتراک سه روزه آن را لغو کنید. در صورتی که این کار را انجام ندهید، باید با مبلغ 20 دلار از کارت بانکی خود خداحافظی کنید! تعداد بی شماری از مخاطبان برنامه You look like توسط این روش نه چندان جالب شرکت Ticket to the Moon برای کسب درآمد غافلگیر شده اند اما بازگشت هزینه ای درکار نیست.

هزینه برنامه Gradient
صفحه ای که نشان می دهد هزینه برنامه Gradient تنها 20 دلار در سال است اما در حقیقت اینطور نیست.

 

برنامه Gradient را نصب کرده ام، اکنون باید چه کاری انجام دهم؟

اگر نمی خواهید برنامه را خریداری کنید:

بهتر است هر چه سریع تر برنامه را از طریق تنظیمات Clear Cache و Clear Data کنید و آن را حذف نمایید. اگر می خواهید اطلاعاتی از این برنامه باقی بماند بهتر است آن را خودتان در جایی ذخیره کنید زیرا با این کار تمام اطلاعات برنامه Gradient پاک خواهد شد.

اگر می خواهید برنامه را خریداری کنید:

با این وجود که این کار پیشنهاد نمی شود، اما حداقل بعد از نصب برنامه، کمترین دسترسی ها را به آن بدهید. به نظر نمی رسد برنامه You look like دسترسی هایی بیشتر از ذخیره بر روی حافظه و دوربین نیاز داشته باشد. هرچند که همین دسترسی هم در صورت سوء استفاده این برنامه کاملا خطرناک هستند.

 

در آخر باید بگوییم که همیشه برنامه هایی مانند Gradient با هزینه برای تبلیغات برای مدت کوتاهی شدیدا پرمخاطب می شوند و در همین مدت چندین برابر هزینه اولیه پول به جیب می زنند و بعد از مدتی هم محو می شوند. در نهایت کاربران باقی می مانند و یک برنامه تکراری و اطلاعات و پول از دست رفته.

شما در مورد برنامه Gradient چه دیدگاهی دارید؟ آن را از قسمت نظرات با ما درمیان بگذارید.

نوشته های مشابه

‫8 دیدگاه ها

  1. سلام وقت بخیر امید وارم در تمام مراحل زندگی موفق باشید من یک وبلاگ دارم قسمت پست گزاشتن به مشکل خوردم پست رو مینویسم وقت ارسال فقط اسم پست ثبت میشه محتوا داخلش ارسال نمیشه مجبورم ویرایش مجدد کنم و اینکه تعداد پست هم در وبلاگ ثبت نمیشه داخل سایت ساماندهی هم ثبتش کردم هرچی به پشتیبانی رزبلاگ پیام میدم جوابمو نمیده ممنون میشم کمکم کنی درود به شما ممنون میشم قسمت تماس با ما کمکم کنی

    1. سلام دوست گرامی. متشکرم. لطف دارید.
      متاسفانه فرم تماس با ما وبلاگ شما برای بنده نمایش داده نشد.
      هر دو مشکل مذکور احتمالا به ناسازگاری قالب با سیستم وبلاگدهی بر می گردد. در رابطه با مشکل ارسال پست، یکبار صرفا متن را بدون تغییر رنگ، Bold کردن و سایر ویرایش ها، از قسمت سورس ارسال نمایید.
      همچنین برای نمایش تعداد پست ها باید قسمت مذکور با کدنویسی یا به شکل اسکریپت به قالب اضافه گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا