گوشی هوشمند

طرح اولیه گوشی شیائومی با پنل خورشیدی لو رفت

شرکت چینی شیائومی هر ساله تعداد زیادی گوشی هوشمند در مدل های مختلف را به بازار عرضه می کند، از گوشی های مقرون به صرفه تا گوشی های پرچم دار و گیمینگ. این شرکت با توجه به ارائه قیمت مناسب و کیفیت بالا به یکی از مهم ترین تولید کننده های تلفن همراه تبدیل شده است. همچنین این شرکت گاهی از خلاقیت های ویژه خود در زمینه تولید گوشی رونمایی می کند و امروز با یکی از متفاوت ترین آن ها روبرو هستیم، طرح اولیه گوشی شیائومی با پنل خورشیدی.

شرکت شیائومی در حال طراحی یک گوشی مدرن و بدون حاشیه صفحه نمایش با پنل خورشیدی می باشد که امکان شارژ شدن باتری گوشی از طریق انرژی خورشیدی را فراهم می کند.
در تاریخ 5 مرداد 1397، شرکت Xiaomi در پکن این طرح را در WIPO (دفتر مالکیت معنوی جهانی) برای تلفن های هوشمند با ماژول سلول خورشیدی ثبت کرد.

برداشت هایی از طرح اولیه

نمای جلوی گوشی خورشیدی شیائومی

نمای جلوی گوشی، گوشی هوشمندی را نشان می دهد که تمام قسمت جلویی آن از نمایشگر تشکیل شده است. مشخص نیست دوربین سلفی در کجا قرار دارد. در هر صورت، هیچ شکاف و یا سوراخی در صفحه نمایش قابل مشاهده نیست و در تصاویر نیز دوربین مشخص نیست. ممکن است دوربین زیر صفحه باشد، فناوری که اخیراً توسط Xiaomi در حال توسعه است و به تازگی در یک ویدیوی نمایشی کوتاه نشان داده شد.

نمای عقب گوشی با پنل خورشیدی

قسمت عقب یک دوربین دوتایی را نشان می دهد که به صورت عمودی قرار گرفته است و فلش بین آن قرار دارد. این طراحی دوربین مشابه با Xiaomi Mi 8 و Redmi Note 6 Pro است. اسکنر اثر انگشت را نمی توان در پشت گوشی یافت، پس احتمالاً در زیر صفحه نمایش قرار خواهد گرفت.

پنل خورشیدی یکپارچه در پشت گوشی قابل توجه است، زیرا بخش بزرگی از آن را پوشش می دهد. با این حال به نظر نمی رسد که تلفن همراه ضخیم تر شده باشد. همچنین دوربین بیشتر از صفحه خورشیدی بیرون زده است. ادغام پنل خورشیدی شارژ این تلفن هوشمند شیائومی را با استفاده از انرژی خورشیدی امکان پذیر می کند.

دیگر برند ها چه کرده اند؟

این که آیا Xiaomi واقعا این تلفن هوشمند هوشمند را منتشر خواهد کرد، هنوز مشخص نیست. شرکت های دیگر نیز احتمال تولید یک تلفن هوشمند خورشیدی را بررسی کرده اند. به عنوان مثال، تولید کننده روسی کاویار (Caviar) سال گذشته آیفون X خورشیدی را منتشر کرد که دارای باتری خورشیدی داخلی بود.

الجی نیز در سال 2010 یک کاور باتری با سلول خورشیدی را منتشر کرد (مدل PCB-100)، این کاور جانبی مخصوص LG Pop GD510، یک تلفن همراه جمع و جور با یک صفحه لمسی 3 اینچی بود. اگر 10 دقیقه باتری سلول خورشیدی را در آفتاب نگه می داشتید، می توانستید 2 دقیقه تماس بگیرید. از آن زمان چندین شارژ خورشیدی به بازار عرضه شده است، اما به ندرت از پنل های خورشیدی در خود گوشی ها استفاده شده است.

اگر شیائومی تصمیم به تولید این گوشی بگیرد، مسلما یک پروژه بزرگ خواهد بود. شرکتهای تکنولوژی معمولاً برای حفظ محیط زیست تلاشی نمی کنند، اما اپل همچنان محیط زیست را در نظر می گیرد. با گذشت زمان خواهیم فهمید که آیا Xiaomi واقعاً آینده ای را برای این مدل گوشی هوشمند می بیند یا خیر.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا