نرم افزارهک و امنیت

ورود به گاو صندوق و تنظیمات مربوط به آن

ورود به گاو صندوق و تنظیمات مربوط به آن

قبلا آموختیم که چطور یک گاو صندوق برای قرار دادن اطلاعات ایجاد کنیم. امروز می خواهیم روش باز کردن و بستن (ورود و خروج) گاو صندوق و هم چنین تنظیمات مربوط به آن را توضیح دهیم.

باز کردن و ورود به صندوق

برای باز کردن و ورود به گاو صندوق مراحل زیر را دنبال می کنیم:

ابتدا نرم افزار esteganos privacy suit را اجرا می کنیم و سپس به قسمت safe وارد می شویم.

حال روی گاو صندوقsafe 1   راست کلیک کرده و از منوی باز شده گزینه open را انتخاب می کنیم.

در پنجره باز شده پسوردی که برای این گاو صندوق انتخاب کرده بودیم را وارد می کنیم.

اگر پسوردی که قبلا انتخاب کردیم از نوع تصویری بود باید با کلیک روی آیکنی که شکل تصویر دارد تصویر یا تصاویر مورد نظر را به ترتیب انتخاب کنیم. بزودی آموزش قرار دادن پسورد تصویری را هم خواهیم داد.

حالا بر روی دکمه OK کلیک می کنیم. در این حالت مشاهده می کنیم که تصویر گاو صندوق مورد نظر با در بسته به یک گاو صندوقدبا در باز تبدیل شده است.

حال روی این گاو صندوق راست کلیک کرده و گزینه Display را انتخاب می کنیم.

با انتخاب این گزینه درایو مجازی که همان پنجره گاو صندوق Safe 1 می باشد در یک پنجره باز می شود.

البته وقتی پسورد را برای باز کردن گاو صندوق وارد کردیم درایو مجازی مربوط به آن یعنی Z در My Computer ویندوز ظاهر می شودو از آن جا نیز می توانیم وارد این گاو صندوق شویم.

انتقال فایل ها به گاو صندوق مانند سایر درایو ها انجام می شود. یعنی تا وقتی که گاو صندوق ما باز است می توانیم هر نوع فایل با هر فرمتی را در گاو صندوق کپی کنیم. هم چنین ما محدودیتی برای اجرای فایل ها وجود ندارد و گاو صندوق ما عملکردی مشابه با بقیه درایو های سیستم دارد.

بستن گاو صندوق

برای بستن گاو صندوق کافی است روی آیکن گاو صندوق Safe 1 در پنجره steganos safe راست کلیک کنیم و از کنوی باز شده، گزینه ی close را انتخاب کنیم.

با این کار پنجره جدیدی باز می شود که برای بستن فایل های موجود در این گاو صندوق به شما هشدار می دهد. با کلیک روی دکمه yes گاو صندوق دوباره به حالت بسته در می آید.

با بستن گاو صندوق ، درایو مجازی مربوط به آن از My Computer حذف می شود و تا زمانی که دوباره گاو صندوق را باز نکنیم قابل دسترسی نخواهد بود.

تنظیمات مربوط به گاو صندوق :

برای وارد شدن به بخش تنظیمات ویندوز بهتر است ابتدا گاو صندوق را ببندیم. سپس با راست کلیک روی آیکن گاو صندوق safe 1 گزینه یsettings  را انتخاب می کنیم.

با این کار پنجره ای ظاهر می شود که پسورد گاو صندوقsafe 1  را در آن وارد می کنیم.

با کلیک روی دکمه ok را پنجره تنظیمات این گاو صندوق می شویم.

در سمت چپ تعدادی سر برگ آبی رنگ دیده می شود که با کلیک روی هر کدام از آن ها گزینه های متفاوتی را در صفحه اصلی خواهیم دید.

در ادامه گزینه های مهم این سربرگ را بررسی می کنیم.

سر برگ Secure Drive

در قسمتDescription   می توانیم نام گاو صندوق را تغییر دهیم.

با فعال کردن color highlight the safe می توانیم رنگ آیکن گاو صندوق را در نرم افزار تغییر دهیم.

در قسمت changing the drive letter می توانیم نام درایو مجازی مربوط به این گاو صندوق را تغییر دهیم.

با کلیک روی دکمه change password می توانیم پسورد این گاو صندوق را تغییر دهیم. به این ترتیب که ابتدا پسورد فعلی را وارد کرده و در مرحله بعد پسورد جدید را وارد می کنیم.

با کلیک روی دکمه Delete می توانیم گاو صندوق را حذف کنیم. با این کار گاو صندوق به همراه تمامی محتویات آن از بین می رود پس قبل از انجام این کار از تصمیم خود مطمئن باشید.

فعال کردن گزینه ی protect safe’s settings with the password… باعث می شود کاربر مجبور شود برای ورود به تنظیمات گاو صندوق ، پسورد آن را وارد کند.

سر برگ Location

در این سر برگ می توانیم مکان قرار گرفتن گاو صندوق در هارد دیسک را تغییر دهیم.

مثلا اگر می خواهیم حجم گاو صندوق را بیشتر کنیم می توانیم آن را با درایوی منتقل کنیم که فضای خالی بیشتری دارد. در کل بهتر است گاو صندوقمان را در درایوی غیر از درایو C که درایو ویندوزمان باشد ذخیره کنیم تا با تعویض ویندوز، گاو صندوق و اطلاعات داخل آن از بین نرود.

سر برگ Changing The Size  

در این سر برگ از پنجره تنظیمات با کلیک روی دکمه Change Size پنجره جدیدی باز می شود که پسورد گاو صندوق را از ما می خواهد. پس از وارد کردن پسورد می توانیم حجم گاو صندوق را به مقدار دلخواه تغییر دهیم.

نوشته های مشابه

‫5 دیدگاه ها

  1. سلام من گوشیم مدل هواوی y7 prime 2019 هست پوشه گوصنوق رمزش رو فراموش کردم چکار باید کنم ؟ از خود گوشی هم گاوصندوق رو قفل کردم نمیدونم چه کار باید کنم؟

    1. سلام و عرض ادب.
      ضمن عذرخواهی بابت تاخیر در پاسخگویی، هنگام ایجاد گاوصندوق، سوال امنیتی تعیین نکرده اید؟ سعی کنید با استفاده از بخش فراموشی رمز عبور و پاسخ به سوال امنیتی، رمز را تغییر دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا